انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سیگنال مثبت برای خریداران پیش‌فروش مسکن

  • کد خبر: ۷۸۲۶۲
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
سیگنال مثبت برای خریداران پیش‌فروش مسکن
کارشناس بازار مسکن گفت: بازار پیش فروش مسکن برای خریداران هم اکنون دربردارنده یک فرصت مهم است که ورود به این بازار را برای متقاضیان، توجیه پذیر می‌کند.

ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ کارشناس بازار مسکن گفت: بازار پیش فروش مسکن برای خریداران هم اکنون دربردارنده یک فرصت مهم است که ورود به این بازار را برای متقاضیان، توجیه پذیر می‌کند.

محمد سیف الدین با اشاره به وجود سیگنال‌های دریافتی از بازار مسکن در ماه‌های خرداد و تیر که نشان می‌دهد قیمت‌ها درحال افزایش است و همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی و فروکش کردن انتظارات کاهشی باتوجه به متغیر‌هایی همچون نرخ تورم و برداشت‌ها از سیاست‌های انبساطی پولی در دولت جدید اظهار کرد: در شرایط فعلی، طرح پیش فروش مسکن، فرصت خوبی برای متقاضیانی محسوب می‌شود که پس انداز کافی برای خرید مسکن -به ویژه واحد نوساز- را ندارند تا از طریق پرداخت تدریجی و به مرور زمان، صاحب مسکن آن هم مسکن نوساز شوند.


به گفته سیف الدین، ورود بازار معاملات مسکن به فاز جهش قیمت از اوایل سال۹۷ و تورم پی درپی در هزینه ساخت از یک سو و دشوار شدن تخمین هزینه تمام شده و چشم انداز نامشخص تورم مسکن ازسوی دیگر، تمایل سمت عرضه مسکن را برای پیش فروش کم رنگ کرده بود. ازطرفی از آذر ۹۹ که چشم انداز کاهش انتظارات تورمی ظهور کرد، خرید‌های سرمایه‌ای در سمت تقاضای مسکن نیز با از بین رفتن توجیه سرمایه گذاری در بازار مسکن برای دستیابی به سود در کوتاه مدت و میان مدت، به حداقل رسید.

 

درنهایت این دو عامل به همراه قانون مشکل دار و ناقص پیش فروش، بازار پیش فروش را عملا به حالت تعطیل درآورد و قفل کرد. سیف الدین در پاسخ به این سوال که آیا اگر قیمت ملک کاهش پیدا کند، پیش خریداران ضرر خواهند کرد، گفت: به نظر من درصورت کاهش قیمت مسکن، سازنده‌ها به دلیل تورم هزینه ساخت، دربرابر کاهش قیمت واحد‌های مسکونی نوساز مقاومت خواهند کرد. به عبارت دیگر دور از ذهن نیست که حتی اگر در واحد‌های با عمر بیشتر قیمت مسکن کاهش یابد، قیمت واحد‌های مسکونی نوساز کاهش نیابد، از این رو ریسک پیش خرید به دلیل احتمال کاهش قیمت مسکن در آینده، عملا منتفی می‌شود.


او در ادامه سه توصیه مهم به پیش خریداران کرد و افزود: ابتدا اینکه فعلا واحد‌هایی برای پیش خرید مناسب هستند که از لحاظ پیشرفت فیزیکی در مرحله سفت کاری باشند نه در مرحله روی خاک و نه در مراحل پایانی. دوم برای اینکه سریع و هدفمند بتوانید به گزینه‌های پیش فروش با قیمت منطقی دست پیدا کنید، بهتر است با سازندگانی ارتباط بگیرید که فقط از طریق پیش فروش و تامین مالی از این روش، وارد بازار ساخت وساز می‌شوند و درنهایت این موضوع را فراموش نکنید که درصورت ورود به این بازار، باید درباره صحت و سلامت معامله خود از بابت کارنامه سازنده، رعایت همه مسائل حقوقی، فنی و... اطمینان لازم را به دست آورید تا درنهایت با ضرر و زیان مواجه نشوید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->